top of page

Salgs- og leveringsbetingelser

Kjedelengde
Sikkerhet

Salgsbetingelsene er bygget på Forbrukerrådets salgsbetingelser for forbrukerkjøp av varer over internett.

International customers, please contact ANEVA at post@aneva.no for more info.


BESTILLINGSINFO
Alle spesialtilpassede produkter krever korrekt leveranse av deg som kunde, for å kunne oppfylle krav for ferdigstilling. Leveransekrav og informasjon om spesialtilpasning for de ulike produktene finner du på produktsidene. Ufullstendig informasjon fra deg som kunde vil kunne føre til feilproduksjon og forsinkelser ut over oppgitte leveringstider.

 

Bestilling av produkter som krever innsending av materiale:
· Velg produkt(er).
· Velg ønsket materiale/farge(r).
· Gjennomfør kjøpet via kassen.
· Send scannet/fotografert tegning til post@aneva.no med bestillingsnummer i emnefeltet.

 

Tips for godt resultat:
· Forsøk å få tilstrekkelig lys for å gjengi bildet med størst mulig kontrast. Bruk en scanner eller ta bilde av tegningen i godt lys.
· Enkle tegninger gir best resultat.
· Forsøk å unngå bakgrunnsfarger eller linjet papir.
· Problemer med digitalisering av bilder? Ta kontakt på post@aneva.no.


STØRRELSESGUIDE
Se våre måltabeller her.

PRODUKTKVALITET
Produktene leveres i material definert for hvert enkelt produkt. Vi jobber kontinuerlig for å opprettholde beste kvalitet på våre produkter fra våre leverandører, og ønsker tilbakemelding om kvaliteten ikke skulle stå til forventning. Benytt post@aneva.no for meldinger om kvalitet.

SIKKERHET
I henhold til gjeldende regler og forskrifter for produkter rettet mot barn fraråder vi at våre smykker brukes av barn under 12 år uten tilsyn av voksne.

Øreringer, armbånd og halssmykker er ikke leketøy og bør oppbevares utilgjengelig for små barn på grunn av kvelningsfare.

LEVERINGSTID

LEVERINGSTID SOMMER 2022
Grunnet ferieavvikling vil det være færre utsendelser i fellesferien. Bestillinger utført i perioden 6.-19. juli vil behandles og sendes den 19.juli. Bestillinger utført i perioden 19.-2. august vil behandles og sendes den 2. august.


For å kompensere for de ulemper dette måtte medføre, vil vi kjøre sommerkampanje med reduserte priser. Se vår Instagram og Facebook for detaljer.

Leveringstid på lagerførte varer er 3-7 virkedager. I perioder med kampanjer eller tilbud, vil leveringstiden kunne være noe lengre. Noen av våre spesialtilpassede produkter har noe lengre leveringstid, og det er derfor lurt å være ute i god tid om produktet skal være en gave og/eller bestilles til en spesiell anledning. Normal leveringstid for spesialtilpassede varer er 7-10 arbeidsdager. Bestiller du flere produkter kan leveranser komme oppdelt og til ulik tid, avhengig av produksjonsmetode og produktets opphav.

ANEVA er ikke ansvarlig for forsinkelser grunnet stor pågang eller forhold ANEVA ikke rår over. Vi har som mål å sikre trygge og korrekte leveranser fra våre leverandører. Ta kontakt på post@aneva.no om du har spørsmål vedr levering og forsinkelser i leveranse.

FRAKT
Småvarer har fraktsats på kr 39,-, mellomstore varer har fraktsats på kr 79,- og store varer har fraktsats på kr 99,-. Din frakt beregnes i kassen, og det fraktsats beregnes ut fra den største varen i leveransen. Det er gratis frakt på alle bestillinger over kr 699,-. Forhandlere har egne satser.


BETALING
Her kan du betale med Vipps, Klarna, Visa, Mastercard og via PayPal. Ønskes annen betalingsform, ta kontakt på post@aneva.no før bestilling. Er du forhandler kan du motta faktura.


LEVERING
ANEVA sender til hele Norge, med unntak av Svalbard og Jan Mayen.

We do deliver to the following international destinations on request:
· Austria

· Belgium

· Denmark (except the Faroes Islands and Greenland)

· Finland (except the Åland-Islands and Kimitoön)

· France (please note that for remote areas of France (e.g. Corsica), delivery times are extended by 1-3 days)

· Germany

· Iceland

· Ireland

· Italy

· Luxembourg

· Netherlands

· Poland

· Portugal

· Spain (except the Canary Islands)

· Sweden

· Switzerland

· United Kingdom (except the Channel Islands (postcodes starting with GY and JE) and the Isle of Man (postcodes starting with IM)

· United States

Please email your order to post@aneva.no.

REKLAMASJON
Dersom du ønsker å reklamere på et produkt, ta kontakt snarest på post@aneva.no, etter varen er mottatt. Produktet/produktene må sendes i retur, slik at ANEVA får mulighet til å utbedre eventuelle feil. Produksjonsfeil kan skje og vi erstatter selvsagt produktet kostnadsfritt.

Mangel ved varen

Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi ANEVA melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjon kan skje senest to år etter at kjøper overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lenger enn to år, er reklamasjonsfristen fem år.
 

Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og/eller kreve erstatning fra ANEVA.

Reklamasjon til selgeren bør skje skriftlig.


Retting eller omlevering
Kjøperen kan velge mellom å kreve mangelen rettet eller levering av tilsvarende ting. ANEVA kan likevel motsette seg kjøperens krav dersom gjennomføringen av kravet er umulig eller volder ANEVA urimelige kostnader. Retting eller omlevering skal foretas innen rimelig tid. ANEVA har i utgangspunktet ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel.


Prisavslag
Kjøper kan kreve et passende prisavslag dersom varen ikke blir rettet eller omlevert. Dette innebærer at forholdet mellom nedsatt og avtalt pris svarer til forholdet mellom tingens verdi i mangelfull og kontraktsmessig stand. Dersom særlige grunner taler for det, kan prisavslaget i stedet settes lik mangelens betydning for kjøperen.


Heving
Dersom varen ikke er rettet eller omlevert, kan kjøperen også heve kjøpet når mangelen ikke er uvesentlig.

SKADE PÅ EMBALLASJE
Skade på emballasje kan oppstå. Ved skade må emballasje fotograferes før forsendelsen åpnes. Om produktet er inntakt er ikke skade på emballasje grunnlag for erstatning.

SKADE PÅ PRODUKT
Om produktet er skadet/ødelagt ved ankomst vil ANEVA erstatte produktet uten omkostninger. Send foto og beskrivelse av skaden til post@aneva.no innen 7 dager fra mottat vare.

FEIL PÅ PRODUKT
Du som kunde er ansvarlig for korrekt innlevering av materiale og informasjon for produksjon. Om leveransen avviker fra din bestilling, har du full rett til estatningsprodukt med de kvaliteter du har oppgitt i din bestilling.  Avvik defineres som feilleveranse, skrivefeil fra produsent eller materialfeil.


ANGRERETT
Angrerettloven gjelder for deg som forbruker. ANEVA har full returrett på standardiserte produkter som ikke er spesialtilpasset kjøper, og fristen for å angre ditt kjøp er 14 dager. Produktet skal returneres uten skader og i originalemballasje.

Ved spesialtilpasning av produkt/-er og tilvirkning av produkt med personlig preg, gjelder begrenset hevingsrett (§ 22. Unntak fra angreretten).  Begrenset hevingsrett er markert på de aktuelle produktsidene.

Smykker for øre og nese kan ikke returneres av hygieniske årsaker. Demo- og utstillingsvarer er også unntatt angreretten.

Frakt- og returkostnader bæres av kunden (jf. Angrerettloven), og du står fritt til å sende produktet med post eller gjøre avtale om fysisk levering på post@aneva.no.
Her finner du angreskjema (PDF).

ENDRING AV ORDRE
Når du har lagt inn din bestilling, igangsettet produksjonsprosessen umiddelbart. Ved feil på bestilling må du kontakte oss på post@aneva.no umiddelbart (senest innen 3 timer). Kunden er 100% ansvarlig for innsending av korrekt materiale for spesialtilpasning, ANEVA vil likevel bistå kunden med kvalitetssikring av innsendt materiale så langt det lar seg gjøre.

 

AVHJELP
ANEVA skal snarest mulig etter å ha blitt kjent med en mangel ved produktet iverksette tiltak for å rette på mangelen.
Hvis kunden på eget initiativ iverksetter tiltak for å utbedre mangelen ut over det som måtte være avtalt med ANEVA, betaler ikke ANEVA disse utgiftene.

 

KONFLIKTLØSNING
Klager rettes til selger innen rimelig tid. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig på telefon 23400500 eller forbrukerradet.no.

 

Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.


The European Commission of complaints portal can also be used if you wish to file a complaint. This is especially relevant if you are a consumer residing in another EU country. The complaint is submitted here: http://ec.europa.eu/odr.


EKSTRAORDINÆRE FORHOLD
ANEVA er kun ansvarlig for tap for varen, dersom det er påvist feil eller mangler. Dette gjelder likevel ikke hvis ANEVA godtgjør at mangelen skyldes forhold utenfor ANEVAs kontroll, og som ANEVA ikke med rimelighet kunne ventes å unngå eller overvinne følgene av.

ANEVA er ikke ansvarlig for indirekte tap som følge av mangler med mindre tapet er voldt ved grov uaktsomhet eller forsett fra ANEVA sin side. Ved forbrukerkjøp kan ikke vilkårene være dårligere enn vilkårene i loven, jfr. Lov om forbrukerkjøp av 2002-06-21 nr. 34.


FORCE MAJEUR
Er ANEVA forhindret fra å levere eller foreta pliktig omlevering eller blir en slik leveringsplikt urimelig tyngende som følge av arbeidskonflikt eller enhver annen omstendighet når partene ikke kan råde over den så som brann, krig, mobilisering eller uforutsette militære innkallelser av tilsvarende omfang, rekvisisjon, beslag, valuta restriksjoner, epidemi- og pandemihendelser, knapphet på transportmidler, alminnelig vareknapphet, innskrenkning i tilførselen av råvarer, samt mangler ved eller forsinkelser av leveranser fra underleverandører eller produsenter som følge av slike omstendigheter som omhandles i dette punkt, er ANEVA fritatt for alt annet ansvar enn i reklamasjonstilfeller og eventuelt kreditere den mangelfulle vares tilhørende kjøpesum.​


​COPYRIGHT
Alt innhold på disse nettsidene er ANEVA eller underleverandør av nevntes eiendom og er beskyttet etter bl.a. opphavsretts-, markedsførings- og varemerkelovgivningen. Dette innebærer at varemerker, firmanavn, produktnavn, informasjon om produkter, herunder bl.a. omtale av produktene og vekt, bilder/grafikk, design og layout og annet innhold på disse nettsidene under enhver omstendighet ikke kan lastes ned, kopieres, redesignes eller benyttes på noen annen måte uten at dette er eksplisitt tillatt etter ufravikelig lovgivning eller etter uttrykkelig skriftlig forhåndssamtykke fra ANEVA.


FORBEHOLD
Det tas forbehold om skrivefeil og eventuelle prisendringer. Fargen på bildene vil være ulike fra skjerm til skjerm og det kan derfor være noe avvik mellom varen du mottar og bildet på skjermen din.
​
SIKKERHET/PERSONOPPLYSNINGER
For å kunne betjene deg på best mulig måte, er det nødvendig at ANEVA har tilstrekkelig informasjon om deg som kunde. Interne rutiner gir ikke rom for at utenforstående kan tilegne seg sensitiv eller kritisk informasjon.
Informasjon om deg vil aldri selges, byttes eller på annen måte videreformidles uten at du har godkjent dette. Alle sider ved lagring av informasjon er sikret på en forsvarlig måte.


KUNDENS PLIKTER
Kunden plikter seg til å sette seg inn i ANEVA vilkår og betingelser og være oppdatert på disse til en hver tid.


 

Leveringstid
bottom of page